Death Note Wiki
Advertisement
Death Note Wiki

Wirus został stworzony w Centrum Badań nad Chorobami Zakaźnymi przez dr Kimiko Kujō dla organizacji Blue Ship.

Informacje biologiczne[]

119219-72669-clp-950

Próbki wirusa.

Wirus stworzony dla Blue Ship jest śmiercionośny i bardzo zaraźliwy. W skład wchodzą dwa typy wirusów: bardzo zakaźny, zmutowany wirus grypy skrzyżowany z najbardziej śmiercionośnymi genami wirusa eboli. Dodatkowo już po zarażeniu pierwszych ofiar wirus zmutował, przez co antidotum stało się bezużyteczne. W efekcie wirus stał się „śmiercią w płynie” - infekcja następuje blisko sto razy częściej, niż w przypadku Eboli, pierwsze objawy pojawiają sie już kilka-kilkanaście minut od zarażenia a na dodatek wirus „przeżera się” przez osłony. Zakaża osoba u której wystąpiły już objawy, lecz gdy to nastąpi wirus może przenosić się w powietrzu - nie jest konieczny kontakt cielesny.

Wirus żywi się glukozą. Maki ma niski poziom cukru we krwi, stąd wirus rozwija się u niej bardzo powoli i przez dłuższy okres czasu jest uśpiony i nieaktywny - objawy pojawiają się dopiero po kilku dniach.

Antidotum to midkina - peptyd, który daje życie nowym komórkom. Odbudowuje zepsute komórki, powstrzymuje raka, odtwarza komórki nerwowe, więc może być lekiem na Alzheimera. Dużo midkiny znajduje się w płodach, lecz można ją wytworzyć sztucznie(za milion jenów i po 5 latach badań), jednak okazuje się, że chłopiec, który nie zaraził się wirusem jako jedyny z całej wioski, ma w swoim organizmie duży poziom midkiny, dzięki czemu udało się wytworzyć antidotum.

Wirus nie działa natychmiast(śmierć następuje po dłuższym czasie od zarażenia), dlatego nie może być uznany za broń biologiczną.

Objawy[]

Na wskutek skrzyżowania wirusa grypy z wirusem Eboli objawy jakie następują, są mieszaniną z obu tych chorób. Objawy wirusa Blue Ship rozwijają się gwałtownie, pojawiają się w kilka do kilkudziesięciu minut po zarażeniu, a są to:

  • Objawy grypo-podobne:
    • Wysoka gorączka, której efektem jest obfite pocenie się,
    • Dreszcze, trzęsienie się,
    • Ostre bóle ciała,
    • Ból gardła, zmiana tembru głosu na zachrypnięty, jakby chory miał „zdarte gardło”,
    • Osłabienie,
  • Objawy Ebolo-podobne:
    • Szybka śmierć (do dwóch tygodni)'
    • Wysypka,
    • Krwawienia z jam ciała,
    • Krwotoki wewnętrzne,
  • Inne wykazane:
    • Pojawienie się bąbli na skórze, wypełnionych krwią i osoczem,
    • Omdlenia,
    • Duszności,
  • Objawy prawdopodobne, lecz nie ujawnione:
    • Brak apetytu,
    • Wymioty,
    • Biegunka.

Fabuła[]

Ofiary[]

Advertisement