Death Note Wiki
Advertisement
Death Note Wiki

Sklep CAFEEL to kawiarnia w której pracował Yonegoro Nusumi. Mieści się na podziemnej stacji Shinjuku w Tokio. W anime jej nazwa to Prop.

Wygląd[]

Niewielki lokal mieszczący się w podziemnej stacji Shinjuku w Tokio. Zewnętrzne ściany ma wyłożone cegłą. Podwójne drzwi są otwarte.

MR9 Sklep Cafeel

Raye Penber patrzy w stronę kawiarni Sklep Cafeel

W mandze wysokie okna ukazują wnętrze. W środku ściany wyłożone są kamionką, po lewej stronie od wejścia mieści się kontuar, za którym stoi ciemnowłosa kobieta, a za nią wywieszone są menu i cennik. Przy wejściu na drewnianym stojaku stoi reklama z ofertą kawiarni. Po prawej stronie od wejścia mieszczą się stoliki, a przy samych drzwiach stoi roślina o długich, wąskich liściach - prawdopodobnie dracena.

W anime wejście jest szersze niż w mandze, jak również zwiększono liczbę okien. Nie ukazują one wnętrza, lecz wyklejone są reklamą. Wnętrze jest pokryte szachownicą z brązowych i kremowych kafelków. Tu również lada mieści się po lewej stronie od wnętrza. Nie ukazano tej części kawiarni, w której siedzą klienci.

Fabuła[]

Lokal ukazany jest jako tło dla sceny, w której Light Yagami szantażuje Raye Penbera.

Kira czeka na agenta FBI, który zmierza do stacji. W międzyczasie rozmawia z Ryūkiem i mówi mu, że pokaże mu efekty swoich badań nad działaniem Notatnika Śmierci. Gdy widzi nadchodzącego Penbera, podchodzi do niego tak, aby zatrzymać mu się za plecami. Mówi mężczyźnie, że jeśli ten się odwróci, to go zabije. Następnie tłumaczy mu, że jest Kirą i by to udowodnić zamierza zabić pracownika Sklepu Cafeel - Yonegoro Nusumiego. Raye się oburza i sądzi, że to żart, ale wtedy Nusumi upada martwy na podłogę. Penber jest zaskoczony, a Light mówi mu, że może zabić więcej osób, jeśli Raye wciąż nie wierzy, że rozmawia z Kirą. Pracownik FBI od razu mówi, że wierzy i to nie jest konieczne, a wtedy Light manipuluje nim i grozi bliskim Penbera, jeśli ten nie wykona jego rozkazów. Penber się zgadza. Razem odchodzą w stronę stacji, zostawiając za sobą kawiarnię, w której przerażeni klienci i ekspedientka są w szoku po śmierci Yonegoro[1].

Pracownicy[]

Znana/y jako Nazwisko Informacje
Yonegoro Nusumi Pracownik, zajmujący się m.in. myciem podłogi.
AO5 Nieznana pracownica Sklepu Cafeel Nieznana ekspedientka Ekspedientka kawiarni Sklep Cafeel.

Ciekawostki[]

  • Nazwa „Cafeel” to gra słów: coffee - kawa, oraz feel - czuć, odczuć coś. Prawdopodobnie ma to stanowić nawiązanie do aromatu i smaku kawy, a jednocześnie pełnić funkcję reklamy.

Odniesienia[]

  1. Death Note Manga; Rozdział 9

Nawigacja[]

Advertisement