Death Note Wiki
Advertisement
Death Note Wiki

Notatnik śmierci – narzędzie wykorzystywane przez Shinigamich, przedmiot, dookoła którego skupia się fabuła Mangi i Anime Death Note.

Wygląd

Notatnik śmierci to zwykły notes w skórzanej okładce. Najczęściej jest czarna, jednak może występować też w kolorze czerwonym lub białym. Kartki w środku są białe, w większości notatników mają linie, jednak występują też takie z gładkimi kartkami (np. Notatnik Rem). Część Notatników Śmierci ma białe napisy na okładce (np. "Death Note" czy "ARVC-5"), jednak inne są gładkie.

Notatniki

Notatnik Shidōa

Notatnik, który Ryūk wręcza Lightowi i którego ten używa przez dłuższy czas. Pierwsze ofiary Lighta zostały zabite właśnie tym Notatnikiem.

Notatnik Jealousa

Notatnik Jealousa to Death Note, który został po śmierci Jealousa. Rem podarowała go Misie Amane, a ta została Drugim Kirą.

Notatnik Rem

Notatnik Rem to jej prywatny Notatnik. Zabiła za jego pomocą L'a i Watariego. Gdy zginęła wziął go Light Yagami i sam go używał.

Notatnik Ryūka

Notatnik, którego właścicielem jest Ryūk. Nie zostaje ofiarowany nikomu innemu.

Notatnik Mīdory

Notatnik, który Mīdora ofiarował C-Kirze.

Sposób użycia

How to use it.png

Podstawowe zasady działania Notatnika Śmierci to:

  1. Człowiek, którego imię zostanie zapisane w tym notatniku, umrze. Notatnik zadziała tylko wtedy, gdy osoba zapisująca imię będzie mieć przed oczami twarz ofiary. W ten sposób nie zostaną pomylone osoby o tym samym nazwisku.
  2. Osoba umrze w sposób jaki opiszesz, w przeciągu 40 sekund od zapisania jej imienia. Jeśli przyczyna śmierci nie zostanie sprecyzowana, osoba umrze na atak serca. Po podaniu przyczyny śmierci, szczegóły powinny zostać zapisane w ciągu 6 minut i 40 sekund.

Zasad jest wiele, nie wszystkie są znane. Największym zbiorem zasad jest Podręcznik użytkownika, spisany przez Armonię Justina Beyondormasona.

W każdym odcinku anime w środku seansu i pod koniec odcinka pojawia się plansza z napisem „Death Note - How to use it” na której zapisane są zasady, wyjaśniające sposób użycia notesu zarówno przez ludzi jak i Shinigami. Widnieją one również na kartach mangi. Pełną listę znanych zasad znajdziesz tu - Zasady użytkowania Notatnika Śmierci.

Ciekawostki

  • O ile zarówno w mandze jak i w anime wszystkie pokazane Notatniki były koloru czarnego, w zasadach umieszczonych między rozdziałami powiedziane jest, że Notatnik może być także biały lub czerwony.
  • Istnieje specjalna gumka którą można wymazać imię z notesu wtedy dana osoba powraca do życia. Do życia nie może powrócić osoba której ciało zostało spalone.
  • Light wpisał do Notatnika Ryūka fałszywą zasadę - Jeżeli osoba posiadająca notes nie zabije kogoś w ciągu 13 dni sama umrze. Miało to na celu zmylić L i „udowodnić” niewinność Misy i jego, ponieważ byli przez dłuższy czas odcięci od notesów. Skoro nie umarli, oznaczać to miało, że nie korzystali z notatników.
  • Właściciel notatnika po śmierci nie trafi ani do nieba, ani do piekła.

Nawigacja

Advertisement