FANDOM

Likwidacja (削除, Sakujo) jest dziesiątym tomem mangi Death Note.

Streszczenie Edytuj

Otoczony przez tłum wyznawców Kiry, Near sięga po dość niekonwencjonalne metody, by wydostać się z pułapki. Jego podejrzenia w stosunku do Lighta przybierają na sile. Czy uda mu się zasiać ziarno wątpliwości w sercach członków Grupy Śledczej!?

Myśl autora Edytuj

Zawsze fascynowały mnie skrzydlate istoty. Zwłaszcza nietoperze, z ich kościstymi, skórzanymi skrzydłami. Są takie… niesamowite.Takeshi Obata

Rozdziały Edytuj

Page 80. Porządki Edytuj

Page 81. Ogłoszenie Edytuj

Page 82. Z własnej ręki Edytuj

Page 83. Likwidacja Edytuj

Page 84. Przypadek Edytuj

Page 85. Wybory Edytuj

Page 86. Japonia Edytuj

Page 87. Jutro Edytuj

Page 88. Rozmowa Edytuj

Zasady zawarte w tomie Edytuj

  • Notes nie zadziała, jeśli wpis dotyczący jednej ofiary zostanie wykonany na więcej niż jednej kartce.
  • Wpisu można jednak dokonać na dwóch stronach jednej kartki. Jeśli, na przykład, na jednej stronie wpisze się imię, a na drugiej - nazwisko ofiary, notes zadziała, a osoba ta zginie.
  • By notes zadziałał, imię i nazwisko ofiary muszą zostać wpisane w obrębie tej samej kartki. Jednak przyczyna śmierci i jej okoliczności mogą zostać opisane na innej kartce notesu, o ile osoba dokonująca wpisu będzie przekonana, że dotyczy on właśnie tej konkretnej ofiary.
  • Jeśli najpierw zostaną wpisane okoliczności oraz przyczyna śmierci, można następnie wpisać dowolną ilość nazwisk w ciągu 40 sekund od wpisania pierwszego, pod warunkiem, że okoliczności oraz przyczyna śmierci nie będą niemożliwe do zrealizowania.
  • W przypadku gdy okoliczności śmierci są niemożliwe do zrealizowania, jednak przyczyna jest możliwa, ofiara umrze z podanej przyczyny. Jeśli i okoliczności, i przyczyna są niemożliwe do zrealizowania, ofiara umrze na zawał.
  • Jeśli w przypadku wpisywania większej ilości osób do notesu, najpierw wpisane zostaną imiona i nazwiska, a przed upływem 40 sekund od wpisania pierwszej osoby wpisana zostanie choćby jedna przyczyna śmierci, zostanie ona zrealizowana w odniesieniu do wszystkich osób.
  • W takim przypadku, po wpisaniu przyczyny śmierci osoba dokonująca wpisu ma 6 minut i 40 sekund na opisanie okoliczności śmierci. Zostaną one jednak zrealizowane tylko w odnośnie tych osób, wobec których jest to możliwe. W pozostałych przypadkach zrealizowana zostanie jedynie przyczyna śmierci.
  • Czas śmierci określony w notesie nie może nastąpić później niż pierwotny czas śmierci danej osoby. Nawet jeśli podana zostanie późniejsza data, osoba ta umrze przed wpisanym czasem.
  • Poprzez manipulację śmiercią człowieka, którego działalność mogła wpłynąć na czyjeś życie lub śmierć, może dojść do wydłużenia pierwotnej długości życia tej osoby.
  • Jeśli Bóg Śmierci świadomie dokona takiej manipulacji, umrze. Konsekwencje takie nie grożą jednak człowiekowi, który dokona podobnej rzeczy
  • Na skutek użycia notesu, pierwotna długość życia pewnych osób w świecie ludzi może zostać zmieniona, nawet jeśli intencją użytkownika notesu nie było przedłużanie nikomu życia.

Nawigacja Edytuj