FANDOM

Death Note: Notatnik śmierci to film oparty na mandze Death Note.

Streszczenie Edytuj

Obiecujący 17-letni licealista Light Yagami znajduje tajemniczy notatnik zwany Death Note. Jak się okazuje, należy on do Boga Śmierci imieniem Ryūk i posiada pewną właściwość — po wpisaniu do niego imienia i nazwiska dana osoba umiera. Istnieje jednak szereg zasad dotyczących stosowania notatnika, a jedną z nich jest konieczność znajomości prawdziwego imienia i nazwiska oraz twarzy ofiary. Light postanawia wykorzystać notatnik do własnych celów — stworzenia miejsca, gdzie prawo będzie przestrzegane, a on sam będzie bogiem. Aby to osiągnąć decyduje się pozbyć wszystkich kryminalistów. Wkrótce światem wstrząsają nagłe zgony przestępców, które przypisuje się osobie/grupie o nazwie „Kira”. Międzynarodowe organizacje policyjne zaniepokojone sytuacją i narastającą popularnością Kiry, postanawiają odkryć kto za tym wszystkim stoi. Do akcji wkracza L, enigmatyczny detektyw uważany za największego geniusza wśród śledczych. Zaczyna się gra w kotka i myszkę — kto pierwszy odkryje tożsamość przeciwnika, wygra.

Fabuła Edytuj

Postacie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Cytaty Edytuj

Odniesienia Edytuj

Nawigacja Edytuj