FANDOM

Cel (的, Mato) jest ósmym tomem mangi Death Note.

Streszczenie Edytuj

Po śmierci największego wroga, Light kontynuuje swój plan budowy nowego, lepszego świata. Na jego drodze niespodziewanie stają dwaj chłopcy, którzy twierdzą, że są… następcami L'a! Jeden z nich, Mello, porywa siostrę Lighta, po czym stawia japońskiej policji żądanie: życie Sayu w zamian za notes śmierci!

Myśl autora Edytuj

Kiedyś prawie w każdym sklepie z pamiątkami turystycznymi można było znaleźć takie breloczki. Ciekawe tylko, dlaczego większość z nich miała w oczodołach imitacje jakichś klejnotów?Takeshi Obata

Rozdziały Edytuj

Page 62. Decyzja Edytuj

Page 63. Cel Edytuj

Page 64. Kąt prosty Edytuj

Page 65. Odpowiedzialność Edytuj

Page 66. Śmierć Edytuj

Page 67. Przycisk Edytuj

Page 68. Odkrycie Edytuj

Page 69. Start Edytuj

Page 70. Dreszcze Edytuj

Zasady zawarte w tomie Edytuj

  • Używanie notesu w świecie ludzi ma często wpływ na życie jego mieszkańców, może również prowadzić do skrócenia ich długości życia, nawet jeśli nie są to osoby wpisane do notesu. W takim przypadku bogowie śmierci widzą tylko pierwotną, a nie skróconą długość życia danej osoby.
  • Jeśli notes należący do boga śmierci znajdzie się w świecie ludzi wbrew jego woli, jemu również wolno pozostać w tym świecie aż do odzyskania własności.
  • W takim wypadku, jeśli w świecie ludzi znajdują się również inne notesy, bogom śmierci nie wolno zdradzać ludziom informacji o ich lokalizacji oraz prawach własności.
  • W przypadku, gdy bóg śmierci straci swój notes, na przykład w wyniku oszustwa popełnionego przez innego boga śmierci, jedynym sposobem, by go odzyskać, jest otrzymanie go z powrotem od boga, który aktualnie go posiada. Jeżeli notes znajduje się w posiadaniu człowieka, należy najpierw dotknąć notesu, by stać się bogiem śmierci nawiedzającym właściciela, po czym pozostać z właścicielem aż do jego śmierci i zabrać notes, zanim dotknie go jakiś inny człowiek. Właściciel notesu może również dobrowolnie oddać go bogu śmierci.
  • Bóg śmierci może przez otwór w świecie bogów śmierci odnaleźć każdego człowieka, którego choć raz widział i którego nazwisko oraz długość życia poznał za pomocą swoich oczu.
  • W świecie bogów śmierci panują prawa, za których złamanie bogowie karani są „kaźniami”. Istnieje 9 stopni kaźni - 8 podstawowych, zaczynając od 8, oraz stopień nadzwyczajny. Kaźnie stopni od 3 wzwyż kończą się śmiercią karanych.
  • Na przykład, zabicie człowieka bez pomocy notesu karane jest kaźnią stopnia nadzwyczajnego.

Nawigacja Edytuj