FANDOM

Tämä artikkeli kertoo peitenimestä. Hahmosta kertoo L (hahmo) ja mangan luvusta kertoo L (luku).

L was the goal of everyone in Wammy's House.
Everyone wanted to surpass him.
To step over him.
To step on him.
M did, N did, and B did.
M as a challenger, N as a successor.
B as a criminal.

Mello (Death Note Another Note: The Los Angeles BB Murder Cases)
L Symbol

L:n tunnus: Iso kirjain "L" kirjoitettuna "Cloister Black" -fontilla.

L on peitenimi, jota monet merkittävät Death Noten hahmot ovat käytäneet. Termillä viitataan yleensä etsivään, joka pyrkii nappaamaan Kira. Ensimmäinen heistä ja kaikkein merkittävin on L Lawliet.

Persoonallisuus Muokkaa

Takeshi Obata, sarjan luoja kuvailee kaikkia L:n nimeä käyttäneitä henkilöitä "oudoiksi". L Lawliet oli maekanhimoinen ja käyttäytyi muutenkin oudosti, kuten pinosi pieniä esineitä ilman syytä ja normaalin istumiseen sijaan käytti kyykkyasentoa. Hän itse perustelee kyykkyasennon olevan tarpeellinen hänen päättelykykynsä hyödyntämiseen sekä makeiden ruokien antavan hänen aivoilleen lisää kaloreita. Near taas käyttää erilaisia leluja selittääkseen monia teorioitaan.

L on salaperäinen hahmo, jonka oikea nimi, avain Lightin voittoon, ei paljastunut kenellekään muulle. Hän käytti omia aivojaan ja vahvuuksiaan taistellakseen jumalaisia voimia saanutta Light Yagamia vastaan.

SeuraajatMuokkaa

Jo ennen sarjan alkua, Wammy's Housen asukkaita on pidettynä ehdokkaina ensimmäisen L:n seuraajaksi. Seuraajat ovat lueteltuna valitsemisjärjestyksessä:

  • A (teki itsemurhan)
  • B
  • N
  • M

Luettelo L:nä toimineista henkilöistä Muokkaa

Luettelo L:nä virallisesti toimineista henkilöistä:

L Lawliet – Alkuperäinen L, tunnettu myös maailman parhaana etsivänä. Ennen Kiran tapausta hän oli ratkaissut satoja muun maailman "ratkaisemattomiksi" toteamia tapauksia. Hän uskoi jo hyvin varhaisessa vaiheessa, että Light Yagami oli Kira, mutta ei löytänyt päteäviä todisteita tämän tuomitsemiseen. Lopulta shinigami Rem tappoi hänet, kun L oli aikeissa tehdä jotain, mikä olisi voinut vaarantaa Misa Amanen. Tätä Rem ei voinut sallia ja kirjoitti L:n oikean nimen (L Lawliet) omaan Death Note-muistikirjaansa. L kuoli sydänkohtaukseen Yagami Lightin käsivarsille tämän hymyillessä hänelle voitonriemuisena.

Light Yagami – Ensimmäinen ja L:ää vastaan taistellut Kira, mutta otti L:n peitenimen oikean L:n kuoltua. Japanin Kira-tutkintayksikkö pelkäsi, että nousisi sekasortoa, jos ainut Kiran nappaamiseen kykenevänä pidetty henkilö paljastuisi kuolleeksi. Niinpä yksikön älykkäin henkilä, Light, valittiin korvaamaan hänet. Light yritti tarkoituksella välttää todisteiden löytämistä, jotta ei jäisi kiinni Kirana. Kun Near ja Mello tulivat kuvioihin, he pitivät "toista L:ää" hyödyttömänä ja tajusivat myös tämän olevan itse Kira.

Near – Lahjakas lapsi, joka kasvoi Wammy's Housessa. Kun L kuoli, Near ja Mello olivat tämän suosikkeja hänen seuraajaehdokkaikseen. L ei kuitenkaan ollut ehtinyt päättää kumpi lapsista saisi kantaa nimeä "L" ja kutsua itseään maailman parhaaksi etsiväksi. Kiran etsintä oli tästä hyvästä Mellolle lähinnä arvovalta kysymys. Near oli valmistautunut yhteistyöhön Mellon kanssa, mutta tämä kieltäytyi. Light Yagami otti L:n tittelin ensin ja Near kutsui häntä "toiseksi L:ksi" ja viittasi itseensä aluksi kirjaimella "N". Lightin paljastumisen ja kuoleman jälkeen, Nearista tuli virallisesti uusi L. Julkinen sektori ei tosin tule koskaan tietämään, että ensimmäinen ja toinen L kuolivat ja että Near on jo kolmas L.